att hamna högt upp i GOOGLE | ROI

Sökmotoroptimerade
landningssidor.

Man börjar med att välja ut den nyckelordsfras man vill ha för sin landningssida. Man gör en separat sida för varje fras.

När någon använder den frasen så vill man att sin egen webbsajt (landningssida) ligger topp 10, helst topp 3.

Google vill i sitt sökresultat presentera den bästa sidan för exakt det som din blivande kund skriver i sökrutan.

Vad använder dina presumtiva kunder för ord tro? Tänk helst inte ”fackspråk / de ord ni använder på jobbet”. Utan vad skriver de där hemma i soffan? Eller där de sitter framför jobbdatorn? Vilka ord?

Maila gärna oss så ringer vi upp – och vi kan berätta mer om landningssidor.

Välkommen!

Läs gärna exemplet nedan. Det kan löna sig?

Ett exempel på ROI / värdet i en sökmotoroptimerad landningssida

I detta exempel tittar vi på vår egen landningssida: rooftopbar.se

C:a 2 minuters läsning.

Ett sällskap på säg 4 personer som kommer till er för att de Googlade och hittade till Er den vägen – på grund av er nya landningssida.

De tyckte att det var så trevligt så att de berättar om er restaurang för 10 personer var (40 pers) inom loppet av säg 6 månader. Då har ni plötsligt, om vi säger att hälften av dem också testar er restaurang, 20 st ytterligare nya gäster. … och de 20 st gör samma sak. Berättar om er för 10 personer var (200 pers). Vi säger igen att hälften av dem kommer att testa er restaurang 

(… eller berättar till några vänner att de hört om en bra rooftopbar) inom några månader, alltså 100 personer. 

Sen blir då dessa 100, 500 st ytterligare nya gäster … och så forsätter det.

Och vad startade detta med? En person, en, som Googlade. De hittade er restaurang genom er landningssida och tyckte att; ”Detta ser ju riktigt trevligt ut. Dit går vi ikväll och testar!”

Om vi stoppar där … och säger att varje gäst handlar i baren för 240 kr i snitt (vi räknar lågt här och vi bortser från alla de som också äter middag på er restaurang, eller till och med checkar in på hotellet) så har en person som hittat till er genom er landningssida genererat c:a 120.000 kr till er restaurang. Säg att det istället var 4 olika sällskap som från start kom till er under samma månad som sällskapet i exemplet här? Ja ni ser. Då hade dessa 4 st sällskap, inklusive spridning till vänner, handlat för 480.000 kr inom loppet av säg 6 månader kan vi säga i exemplet.

Lägger ni på säg 400 kr per person, om så för bara hälften av dessa nya gäster, tar varsin huvudrätt och ett glas vin, så börjar det bli mycket pengar.

Men vänta här nu? Dessa gäster kommer ju att komma tillbaka till er flera gånger ..? … och det forsätter ju att spridas om att er restaurang och rooftopbar är så trevlig att gå till, så som i exemplet ovan.

Allt detta ovan på grund av att en person hittade Er när den Googlade, och tog med sig 3 st vänner.

Även om du känner att i exemplet ovan så är antal besök av vänners vänner inte helt realistiskt, så är siffrorna så lågt tilltagna att ROI ändå kommer att bli riktigt bra. – Att så länge man får mer tillbaka än kostnaden är för en produkt eller tjänst man köper, så är det en bra investering.


Här känner vi att vi pratar om ROI / Return On Investment – i världsklass.

Välkommen till landningssidornas verklighet och resultatbyrån  S | B | H – O N E. 

SEO Sökmotoroptimerad landningssida Google
SEO Sökmotoroptimerad landningssida Google
SEO Sökmotoroptimerad landningssida Google

Vårt tankesätt (angående exempelvis landningssidor) är att om man betalar 10 kronor, men hela tiden får 20 kronor tillbaka, så fortsätter vi gärna att ge dem dessa 10 kronor.

Ni kan läsa om ett annat exempel här

Landningssidor är som att ha en bra säljare anställd som jobbar dygnet runt, 365 dagar om året.

Alla bilder nedan är från sökresultat av Google´s topp 10, i inkognito-läget i browsern.

SEO_landningssidor_resultat_i_google

Priset på en produkt är i säg inte så viktigt egentligen. Vad den generar tillbaka, så som mer organisk trafik till sin hemsida – och nya kunder, är viktigt. Man kan se på det mer som en investering.

S | B | H  O N E SEO BLUEPRINT HOMEPAGE

Godkänd för F-skatt.

Dotterbolag till Matsgård One –

Grundat 2019.

billig hemsida SEO
Ny hemsida topp 1 till 10 i Google högt upp
Sökmotoroptimerade landningssidor SEO
Sökmotoroptimerade landningssidor SEO

Ny stilren, snabb & SEO-hemsida

Skapad i WordPress för din framtid & dina nya kunder.